top of page

We don’t go where it’s easy (Disertai terjemahan)


As we prepared for a few days of outreaches I told the team coming with me “I can’t guarantee a response or even that anyone will come.” That may not sound like successful evangelism to you but it’s the reality of going into places the gospel hasn’t gone before. I explained “If I just wanted a crowd I could hold an event in a christian area. But, what’s the point of reaching people who already have it? If we want to reach people who haven’t heard the gospel before then we have to be willing to accept any kind of response.”

Amazingly during our night event in Sumatra, Indonesia many came. And although many stood up and walked out as soon as I spoke the name of “Jesus” and a had a group of hecklers on the side of my stage.. many stayed until the very end experiencing Jesus’ love.

Many testimonies of healings took place that night and as we visited their homes the next day we saw many of them make the beautiful decision to receive the presence of Jesus!

The response was more than I could ask for as our team came home full of joy of so many lives changed. Of course, it’s all because of Jesus doing the work, but it’s also because of my faithful mission teams of our graduates who have been daily in the field preparing the ground for this harvest.

They now continue the follow up and discipleship to bring true change to this area. Please keep them in your prayers!

For more often updates please follow our Instagram “Susan Hoover” or Facebook Page “Susan Hoover”.

Bringing light to the darkness,

Your partner,

Susan Hoover

 

Ketika kami persiapan untuk beberapa hari penjangkauan, saya mengatakan kepada tim yang datang, “Saya tidak dapat menjamin respon mereka atau bahkan apakah akan ada orang yang akan datang.” Itu mungkin tidak terdengar seperti penginjilan yang berhasil bagi Anda, tetapi kenyataannya adalah pergi ke tempat dimana Injil belum pernah diberitakan sebelumnya. Saya menjelaskan, “Jika saya hanya ingin orang banyak, saya bisa mengadakan acara di daerah kristen. Tapi, apa gunanya menjangkau orang yang sudah pernah dengar? Jika kita ingin menjangkau orang-orang yang belum pernah mendengar Injil sebelumnya maka kita harus bersedia menerima segala bentuk tanggapan. "

Hebatnya selama acara malam kami di Sumatra, Indonesia ternyata banyak yang datang. Dan meskipun banyak yang berdiri dan pergi setelah saya mengucapkan nama "Yesus" dan ada sekelompok penipu di sisi panggung saya.. tapi banyak juga yang tetap tinggal sampai akhir dan mengalami cinta Yesus.

Banyak kesaksian tentang kesembuhan terjadi pada malam itu dan ketika kami mengunjungi rumah-rumah mereka pada hari berikutnya kami melihat banyak dari mereka membuat keputusan yang indah untuk menerima kehadiran Yesus!

Tanggapannya lebih dari yang saya bisa minta ketika tim kami pulang dengan penuh sukacita karena begitu banyak kehidupan berubah. Tentu saja, itu semua karena Yesus melakukan pekerjaan itu, tetapi itu juga karena tim misi saya yang setia dari para lulusan kami yang setiap hari ada di ladang mempersiapkan tanah untuk panen ini.

Mereka sekarang melanjutkan tindak lanjut dan pemuridan untuk membawa perubahan sejati pada bidang ini. Tolong ingat mereka dalam doa-doa Anda!

Untuk update yang lebih sering, ikuti "Susan Hoover"di Instagram atau Halaman Facebook "Susan Hoover".

Membawa terang pada kegelapan,

Mitra Anda,

Susan Hoover

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page